Dagsarkiv: februari 5, 2012

Vinter och kallt!

Minus 16 grader kallt och jag sitter med raggsockor och tjocktröja och känner migruggig.

Pysse ligger och sover i mitt knä så jag är i alla fall varm om mina ben.

Vi har haft en kall och vintrig vecka men jag har tagit några långpromenader eftersom solen har tittat fram och det har varit så gnistrande vackert ute.

Igår var vi till det stora möbelvaruhuset och inhandlade en avlastningsbänk till vårt vardagsrum. Det är fack i den där man kan ställa in korgar så nu har jag alla mina stickningar och broderier snyggt undanplockat bredvid min TV-stol. Jag sitter ofta framför TV:n och stickar/broderar.

Jag har i alla fall broderat två olika nyclkelmotiv men jag har ännu inte kommit på hur jag ska montera dem. Hade tänkt att det skulle bli tavlor så jag har provat några olika förslag. Inget som jag varit nöjd med så jag får väl fundera och testa mig fram ett tag till.

Mitt nästa broderiprojekt är att brodera Greta Garbo så jag har ritat upp några förslag till broderier så får vi se hur de blir.

Nog för idag!

Gunilla

Lämna en kommentar

Under Uncategorized